torsdag 31 mars 2011

Hänt i veckan!!

Osså igår då, det var dagen med STORT -> D <-!!

Planen var klar, Sik jakt var siktet inställt på.
Har lagt några pass efter Siken men inte gjort nåe vidare succé, men igår när jag steg upp, ALLT kändes bra redan från start. Klev ut på isen runt 8-snåret på morgonen, slog ett hål, satte mig & började locka från botten & upp till iskanten. Efter ca 20 min så bara -''hmm, vad var det för mörk skugga jag såg svepa förbi lockpirken?? -Kan det varit en Sik kanske??'' & fick snabbt ner en mindre balans, det dröjde inte många sekunder innan fisken kom tillbaka & synade sig. Tjoff, utan pardon, med ett bestämt spänn i spöet & upp kommer en Sik, YES!! Äntligen, den satt lååååångt inne. Fisken var ett faktum, med en puls på närmare 300 körde jag ner pirken snabbt igen, men utan resultat. Gjorde ett nytt hål, Tjoff så låg även nummer 2 på isen, & nummer 3 & 4. Sen blev det ett break. Förflyttade mej sen till andra jaktmarker, & fick 3 till, så 7 st. blev summeringen. En glad, mallig / stolt fiskare klev av isen efter 10 timmars fiske, vädret var kanon. En av mina bästa dagar i mitt liv, en historia att berätta för barnbarnen en vacker dag ;)







Jaa, denna veckan har varit händelserik. I Tisdags beslöt jag mig för att gå ut på Mariebergsviken & försöka lura  abborren, det brukar gå till modell större denna årstiden där inne & mycket riktigt, efter nån timme hade jag fått närmare 6 kg fin fisk, med topp på dryga 8 hg.  //Johan

2 kommentarer: